- Szczegóły
Sabina Spierewka
tel. 58 588 22 01
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kompetencje:
Kierowanie całością spraw związanych z obsługą finansową gminy.
Opracowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej dotyczących regulacji gospodarki finansowej organów i jednostek organizacyjnych samorządu terytorialnego.
Realizacja zadań Głównego Księgowego Budżetu Gminy wynikających z art. 35 ustawy o finansach publicznych , w związku z art. 4 ust. 5 ustawy o rachunkowości.
Współpraca z organami gminy w zakresie rozdysponowania środków budżetowych.
Opracowywanie materiałów do sporządzenia projektu budżetu gminy.
Sporządzanie informacji o sytuacji finansowej gminy oraz opracowywanie prognozy kształtowania się kwoty długu gminy.
Przekazywanie wskazówek do planowania budżetowego jednostkom podporządkowanym Radzie Miejskiej.
Weryfikacja projektów planów jednostek budżetowych oraz weryfikacja projektów planów zakładów budżetowych i środków specjalnych w zakresie kwot powiązań z budżetem gminy i normatywnego stanu środków obrotowych.
Analizowanie gospodarki finansowej podporządkowanych jednostek oraz występowanie z wnioskami i propozycjami usprawnienia gospodarki finansowej tych jednostek, współpraca w tym zakresie z Inspektorem sprawującym kontrolę finansową jednostek organizacyjnych gminy.
Rozliczanie rocznej działalności podporządkowanych jednostek i zakładów budżetowych oraz środków specjalnych.
Przyjmowanie, weryfikacja i przygotowanie do zatwierdzenia sprawozdawczości budżetowej z nadzorowanych jednostek, sporządzanie sprawozdawczości łącznej.
Opracowywanie projektów zmian budżetu gminy, w tym również projektów rozdysponowania rezerw budżetowych, prowadzenie ewidencji tych zmian.
Opracowywanie projektu „Harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetowych”, zasilanie kont bankowych jednostek budżetowych gminy w ramach tego harmonogramu.
Sporządzanie wniosków o przekazanie dotacji dla zakładów budżetowych i instytucji kultury.
Negocjowanie z organami administracji rządowej i samorządowej wysokości środków finansowych na przejmowane bądź przekazywane zadania zlecone i dofinansowanie zadań własnych.
Opracowywanie - stosownie do zakresu stanowiska – dokumentacji niezbędnej do pozyskania dotacji, kredytów i pożyczek.
Opracowywanie półrocznych i rocznych sprawozdań z wykonania budżetu gminy w celu rozpatrzenia ich przez Radę Miejską. Weryfikacja materiałów informacyjnych złożonych przez jednostki organizacyjne.
Dokonywanie okresowych analiz realizacji budżetu oraz przedstawianie Burmistrzowi Skarszew wniosków zmierzających do poprawy dyscypliny finansowej.
- Szczegóły
BYCZKOWSKI MARCIN
SEKRETARZ GMINY
- Nazwisko, imię: Byczkowski Marcin
- Funkcja: Sekretarz Gminy
- Pok. nr 14
- Telefon służbowy: (58) 588 22 01
- E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Sekretarz prowadzi między innymi sprawy z zakresu:
1. Nadzoru nad prowadzeniem spraw pracowniczych (płace, gospodarka etatami, szkolenia pracownicze);
2. Wykonywania funkcji kierownika administracyjnego urzędu;
3. Opracowywania projektów struktury organizacyjnej oraz projektu zakresu zadań i kompetencji
poszczególnych wydziałów;
4. Nadzoru nad dyscypliną oraz organizacją pracy w Urzędzie Miejskim;
5. Zapewnienia sprawnej i zgodnej z normami kodeksu postępowania administracyjnego oraz ordynacji
podatkowej obsługi klientów;
6. Inicjowania usprawnień pracy urzędu;
7. Upowszechniania nowoczesnych metod organizacji pracy;
8. Rozpatrywania sporów kompetencyjnych pomiędzy pracownikami oraz wydziałami;
9. Koordynacji spraw związanych z przyjmowaniem i rozpatrywaniem skarg i wniosków;
10. Koordynacji funkcjonowania kontroli zarządczej;
11. Koordynacji działań poszczególnych stanowisk pracy w urzędzie;
12. Zatwierdzania wyjazdów służbowych pracowników urzędu;
13. Nadzoru nad przestrzeganiem przez pracowników ustawy o ochronie danych osobowych oraz ustawy o
dostępie do informacji publicznej;
14. Koordynowania prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzaniem wyborów i referendów oraz
konsultacji społecznych;
15. Koordynacji działań w zakresie przeprowadzania spisów powszechnych;
16. Wykonywania kompetencji określonych przepisami ustawy z dnia z dnia 24 lipca 2015 r. Prawo o
zgromadzeniach (Dz. U. z 2018 poz. 408 ze zm.);
17. Koordynacji nad wykonywaniem przez Burmistrza Skarszew nadzoru właścicielskiego nad spółkami
komunalnymi;
18. Występowania w charakterze pełnomocnika Zgromadzenia Wspólników (Burmistrza) wobec zarządów
jednoosobowych spółek gminnych z ograniczoną odpowiedzialnością;
19. Realizacji zadań związanych z promocją gminy, ściąganiem inwestorów i rozwojem przedsiębiorczości;
20. Współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy w Starogardzie Gdańskim w zakresie zwalczania
bezrobocia;
21. Wykonywaniem innych czynności na podstawie upoważnienia Burmistrza Skarszew.
- Szczegóły
JACEK PAULI
tel. 58 588 22 01
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Jacek Pauli jest absolwentem Uniwersytetu Gdańskiego - Wydział Nauk Społecznych. Pierwsze kroki w karierze zawodowej stawiał w latach 1999 - 2001 jako dziennikarz w dwóch gdańskich tytułach prasowych – w „Głosie Wybrzeża” i w „Dzienniku Bałtyckim”. W 2002 roku został menedżerem w międzynarodowym wydawnictwie Polskapresse (szef działu dodatków, dyrektor wydawniczy, dyrektor działu sprzedaży), które jest wydawcą m.in. „Dziennika Bałtyckiego”.
W latach 2007 - 2008 Jacek Pauli pracował w Grupie Energa SA, gdzie pełnił funkcję wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej spółki Twoja Energa oraz wiceprezesa Zarządu Energa – Operator SA. Od roku 2011 pracował w Pomorskiej Specjalnej Stefie Ekonomicznej przy budowie Bałtyckiego Portu Nowych Technologii.
Najważniejsze osiągnięcia to udane procesy restrukturyzacji w przedsiębiorstwach prywatnych i państwowych, doradztwo strategiczne dla firm polskich i zagranicznych oraz sprawna realizacja dużych kampanii promocyjnych i działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.
W 2014 roku został wybrany na burmistrza Gminy Skarszewy.
W 2016 roku w plebiscycie „Dziennika Bałtyckiego” wybrany został Burmistrzem Pomorza,
W 2017 oraz w 2021 roku Jacek Pauli został powołany przez Prezydenta RP Andrzeja Dudę do Narodowej Rady Rozwoju.
Jacek Pauli jest żonaty, ma dwie córki – bliźniaczki.
- Szczegóły
Liczba mieszkańców w Gminie Skarszewy na dzień 31.12.2022 r. wg danych GUS
OGÓŁEM: 14 504 mieszkańców
MIASTO: 6 695
WIEŚ: 7 809